آمار مرداد 91 - اتحاد با امام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 52369
کل یادداشتها ها : 107
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
صالحی:به مذاکرات بیشتری نیاز است اما باید حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شود
خراسان - مورخ سه‌شنبه 1391/05/10 شماره انتشار 18181

با گذشت یک هفته از مذاکرات معاونان جلیلی و اشتون در استانبول و گزارش های متناقض از ادامه مذاکرات، خبرگزاری رویترز گزارش داد که علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان با بیان این که شکست مذاکرات به نفع هیچ کس نیست اظهار داشت: «نمی توانم با اطمینان بگویم اما اگر همه چیز به شکل عادی پیش برود، باید مذاکرات بیشتری انجام گیرد.» صالحی که با روزنامه اتریشی استاندارد گفت وگو می کرد افزود: باید حق ایران برای انجام غنی سازی به رسمیت شناخته شود.

همزمان لئوپانتا وزیر دفاع آمریکا احتمال حمله رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک به ایرن را کم اهمیت جلوه داد و گفت: نظر من این است که آن ها هیچ تصمیمی در رابطه با ایران نگرفته اند و به حمایت از تلاش بین المللی برای اعمال فشار علیه ایران ادامه می دهند.مشروح این گزارش در پی می آید.

 

صالحی: شکست مذاکرات ایران و 1+5 به نفع هیچ کس نیست

خبرگزاری رویترز با اشاره به نشست استانبول در اوایل ماه جاری میان نمایندگان ایران و 1+5 گزارش داد: علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در گفت وگویی با روزنامه اتریشی استاندارد که روز دوشنبه منتشر شد، درباره مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران گفت که «نمی توانم با اطمینان بگویم اما اگر همه چیز به شکل عادی پیش برود، باید مذاکرات بیش تری انجام گیرد.»به گزارش ایسنا وی افزود: شکست مذاکرات به نفع هیچ کس نیست. شکاف ها فقط از طریق گفت وگو می تواند رفع شود.صالحی گفت که با این حال باید حق ایران برای انجام غنی سازی اورانیوم به رسمیت شناخته شود و «این یک مسئله اصولی است.»

 

نمی خواهیم تنگه هرمز را ببندیم

بر اساس این گزارش، صالحی در بخش دیگری ازا ین گفت وگو اظهار کرد که ایران نمی خواهد تنگه هرمز را ببندد.وی گفت: خلیج فارس شاه راهی برای ایران و منطقه و جامعه بین المللی است. ما منطقی هستیم. ما نمی خواهیم این شاه راه را ببندیم و باعث ناراحتی شویم. اما اگر مجبور شویم، ایران باید برای دفاع از حق حاکمیت و منافع ملی اش هر اقدامی را انجام دهد.

 

وال استریت ژورنال:ایران برای دور زدن تحریم ماهرانه عمل می کند

در همین حال به گزارش فارس به نقل از وال استریت ژورنال، تقریبا همه در کنگره آمریکا با آنچه تحریم های فلج کننده علیه ایران خوانده می شود، موافق اند یا دست کم ادعا می کنند که با آن موافق اند اما باید دید در عمل چه کسی به آنها پایبند است. بنابراین گزارش، مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در حال کار بر روی دو طرح جدید تحریم ایران هستند تا راه های دور زدن تحریم ها ی ضدایرانی را ببندند. اقدامات پیش بینی شده در این طرح عبارتند از افزایش تعداد عناصر ایرانی تحریم شده و تحمیل جریمه به شرکت های خارجی که با شرکت های مالی و بخش انرژی ایران ارتباط دارند. وال استریت ژورنال اذعان کرده که ایرانیان به راحتی شرکت های جدیدی را جایگزین شرکت های تحریم شده می کنند. همچنین ایرانیان در بازکردن کانال های مالی برای دور زدن تحریم ها زبردست هستند. فروش نفت در برابر طلای ترکیه و استفاده از شرکت های خارجی سایه از جمله اقدامات ایران در این حوزه است.این روند نشان گر آن است که نگاه آمریکا به تحریم ها که شامل تعقیب شرکت ها و اشخاص منفرد ایرانی است به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهد.این گزارش می افزاید:وزارت خزانه داری آمریکا هرگز نمی تواند با سرعتی که ایران شرکت ایجاد می کند، آنها را ردیابی و تحریم کند. به جای آن باید به هر شرکتی که نفت ایران را خریده یا حمل می کند هشدار داد که در حال نقض قوانین آمریکاست. پس تحریم کنندگان سردرگم در تحریم ها می باشند و ایران در این زمینه ماهرانه عمل می کند.

 

وزیر دفاع آمریکا: اسرائیل تصمیمی درباره ایران نگرفته است

همزمان به گزارش ایسنا روزنامه واشنگتن پست نوشت: لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه سعی کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی را در حمایت از تحریم های بین المللی و نه تدابیر نظامی در رابطه با برنامه هسته ای ایران متحد، نشان دهد.

پانتا با کم اهمیت دانستن احتمال حمله اسرائیل در آینده نزدیک به ایران گفت: نظر من این است که آن ها هیچ تصمیمی در رابطه با ایران نگرفته اند و به حمایت از تلاش بین المللی برای اعمال فشار علیه ایران ادامه می دهند.این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار میت رامنی نامزد جمهوری خواه آمریکا گفته است که تحریم ها حتی ذره ای برنامه هسته ای ایران را عقب نرانده است. نتانیاهو اعلام کرد: تهدید نظامی قدرتمند به همراه تحریم ها می تواند شانسی برای تغییر اوضاع داشته باشد.

 

گانتس: توان موشکی ایران متفاوت تر از قبل است

در همین حال به گزارش فارس، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که "بنی گانتس" اخیرا در جلساتی که پشت درهای بسته برگزار می شد، ضمن مخالفت با هر گونه اقدام نظامی علیه ایران تاکید کرده است: توانایی اسرائیل برای پاسخ ویران کننده به توانمندی های هسته ای ایران محدود است و توان اسرائیل در مقایسه با توانایی های آمریکا ناچیز است.

گانتس همچنین هشدار داد که جبهه داخلی این روزها برای مقابله با تهدیدات ایران و شلیک موشک های ایرانی آمادگی ندارد زیرا توان موشکی ایران بسیار متفاوت تر از قبل است.


  
افزایش خودکشی در میان اعضای گروهک تروریستی منافقین
خراسان - مورخ سه‌شنبه 1391/05/10 شماره انتشار 18181

منابع داخل کمپ اشرف از افزایش خودکشی‌ در میان اعضای گروهک تروریستی منافقین خبر داد.به گزارش ایسنا سایت اینترنتی اشرف‌نیوز به نقل از منابع داخل کمپ اشرف آورده است که وضعیت خودکشی در میان اعضای این گروهک به صورت غیرعادی افزایش یافته است. هم‌چنین این پدیده بنا بر دلایل نامشخصی در میان افراد این گروهک چه آن‌هایی که به لیبرتی منتقل شدند و چه آن‌هایی که در کمپ اشرف باقی ماندند، گسترش یافته است. بنا بر اعلام این فرد که بنا بر مسایل امنیتی نامی از وی برده نشده است، دو روز پیش یکی از اعضای این گروهک در کمپ اشرف در استان دیالی خودکشی کرد.

این فرد بیان کرد: بحران روان‌پریشی و تمایل به خودکشی به یکی از مسایل آشکار در میان بسیاری از اعضای گروهک تبدیل شده است و به نظر می‌رسد که خستگی، بیماری‌های روحی و روانی، ترس و وحشت از آینده از دلایل اصلی رشد پدیده خودکشی در میان افراد باشد.


  
اژه ای: حکم اعدام برای 4 متهم پرونده فساد بزرگ مالی صادر شد
خراسان - مورخ سه‌شنبه 1391/05/10 شماره انتشار 18181
نویسنده: هادی محمدی political@khorasannews.com

سخنگوی قوه قضاییه با اعلام این که بر اساس حکم دادگاه فساد بزرگ بانکی 4نفر از متهمین اصلی این پرونده به اعدام و 2نفر به حبس ابد محکوم شده اند ، افزود : حکم هر 39نفر متهم این پرونده صادر شده و در مرحله تایپ حکم به سر می برد.به گزارش خراسان حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه که در سی و سومین نشست خبری خود سخن می گفت از ابلاغ حکم متهمان دادگاه فساد بانکی به متهمان و وکلای آنها در چند روز آینده خبر داد و افزود : حکم قاضی سراج که بالغ بر چندصد صفحه دست نویس بوده در مرحله تایپ است و برابر این حکم 4نفر به اعدام، دو نفر به حبس ابد و مابقی به حبس های طولانی مدت همچون 25سال، 20سال، 10 سال و کمتر محکوم شده اند.سخنگوی قوه قضاییه همچنین مجازات این متهمان را مطابق قوانین قضایی کشور از جمله قانون اختلال گران در نظام اقتصادی و پولشویی دانست و افزود : رد اصل مال ، جریمه نقدی معادل همان مبلغ اختلال، جریمه یک چهارم مبلغ پولشویی شده از جمله مجازاتهای دیگر این افراد است .وی با اشاره به حضور افرادی از کارمندان دولت، مدیرکل و یا معاون وزیر در این پرونده ، گفت : برای این افراد نیز مجازات هایی شامل انفصال از خدمات دولتی، رد مال ، جریمه، شلاق و ... در نظر گرفته شده است.محسنی اژه ای تصریح کرد: این احکام غیر قطعی و قابل تجدید نظر است که در این پرونده دادگاه تجدیدنظر دیوان عالی کشور خواهد بود.دادستان کل کشور به اعلام حکم لغو انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی از سوی دیوان عدالت اداری نیز اشاره کرد و ضمن تایید این خبر گفت : بعد از اعلام شکایت چند نفر از نمایندگان مجلس نسبت به انتصاب مرتضوی ، هیات عمومی دیوان عدالت اداری روز دوشنبه جلسه ترتیب داد و پس از توضیحات مقدماتی ضمن تایید صلاحیت دیوان برای رسیدگی به این شکایت ، شکایت نمایندگان را وارد تشخیص داده و حکم به لغو انتصاب او داد.سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درباره سرنوشت احمد شریعت وبلاگ‌ نویس حامی دولت که به تازگی دستگیر شده است پرسید، وی ضمن گلایه از خبرنگاران در باره اسم نبردن از افراد گفت : ایشان به واسطه مطالبی که در وبلاگش منتشر کرده بود تحت تعقیب قرار گرفته و اکنون هم با قرار زندانی شده است اما از توضیح بیشتر پرونده معذور هستم.

حکم دادگاه بیمه به زودی صادر می شود

یکی از خبرنگاران قدیمی مطبوعات از دادستان کل کشور در مورد برگزاری بخش دوم دادگاه بیمه ایران و احتمال به دادگاه آمدن معاون اول رییس جمهور در مورد این پرونده پرسید که محسنی اژه ای سوالش را تکراری دانست و گفت : در این مورد جوابی ندارم اما حکم پرونده بیمه نیز به زودی صادر خواهد شد.

 

سوالی درباره احتمال حضور (غ-ک) شهردار پیشین تهران در انتخابات

وی همچنین درمورد شایعات مربوط به دستگیری 60تن از اعضای انجمن حجتیه در نیمه شعبان امسال اظهار بی اطلاعی کرد و درباره اخبار مربوط به بازداشت محمدعلی رامین معاون پیشین مطبوعاتی وزارت ارشاد به جرم جاسوسی نیز گفت: من کلاً چیزی درباره دستگیری معاونان وزارت ارشاد چه اسبق چه فعلی نشنیده ام .دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد (غ-ک) شهردار پیشین تهران که سابقه محکومیت دارد و اخیرا امکان حضورش در انتخابات شوراها زیاد شده پرسید ، گفت : به واسطه گذشت سالها خاطرم نیست که پرونده این فرد هنوز بخش مفتوح دارد یا خیر.وی افزود: زمانی که فردی به محکومیتی محکوم می‌شود و دوران محکومیتش به پایان می‌ رسد، برای شرکت در انتخابات شرایط دیگری نیز وجود دارد که بستگی به نوع محکومیت و ادامه آثار آن در آینده دارد سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: فارغ از نوع محکومیت هر کسی که بخواهد در انتخابات فعالیت کند با مراجع تشخیص صلاحیت مواجه خواهد شد که بر اساس ساز و کار خاص خود و فارغ از محکومیت‌ هایی که فرد داشته نسبت به داشتن یا نداشتن صلاحیت فرد تصمیم‌ گیری می‌ کنند.

 

بخشنامه بررسی اعسار زندانیان مهریه و دیه

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه در خصوص بخشنامه آزادی زندانیان دیه و مهریه معسر گفت: در این رابطه بحث جدی حقوقی و شرعی در قوه قضائیه مطرح شد و بخشنامه ای به همه دادگاه ها ارسال شد که در آن آمده است اگر محرز شد فرد بدهکار پول یا اموالی دارد آن را از وی بگیرند ولی اگر احراز نشد اول دادخواست بررسی و در صورت مشخص شدن دارا نبودن او زندانی نشود. این بخشنامه به تمام دادگاه ها فرستاده شده و زندانیان بدهکار نیز براساس آن آزاد می شوند.خبرنگاری با اشاره به این بخشنامه پرسید: با این وجود آیا 60هزار زندانِی مهریه مشمول عفو می ‌شوند؟

و محسنی ‌اژه ‌ای در پاسخ گفت: اصلا چنین عددی درست نیست ؛ ضمن اینکه عفو نمی ‌شوند بلکه اگر کسی اعسارش ثابت شود زندان نمی ‌رود و اگر کسی در زندان است، از زندان آزاد می ‌شود.

 

شکایت نماینده مجلس از مدیر خودروساز

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارسال گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت های خودروسازی به قوه قضائیه اظهار داشت: در این رابطه تاکنون شکایتی به قوه قضائیه فرستاده نشده است، اما یکی از نمایندگان مجلس به تازگی شکایتی را از مدیران یک شرکت خودروسازی مطرح کرده که در حال رسیدگی است.

 

از جزئیات حکم مرتضوی اطلاعی ندارم

در ادامه سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خراسان که خواستار روشن شدن روال اجرای حکم لغو انتصاب سعید مرتضوی شده بود و اینکه او از امروز به کار خود ادامه خواهد داد یا خیر ؟ گفت : از جزئیات حکم اطلاعی ندارم باید آن را بررسی کنم تا درباره جزئیات اجرای آن پاسخ دهم. امکان دارد رأی قابل اعتراض و بررسی مجدد باشد.

 

به مشکل دریاچه ارومیه ورود نکرده ایم

محسنی اژه ای درباره ورود دادستانی به ماجرای دریاچه ارومیه نیز اظهار داشت: در این زمینه دادستانی به ماجرا ورودی پیدا نکرده و موضوع از طریق نمایندگان، مسئولان استانی و رئیس سازمان محیط زیست در حال پیگیری است.دادستان کل کشور همچنین در خصوص صحت خبر دستگیری یکی از مدیران شعب بانک ها در شهر ری به اتهام اختلاس یازده میلیارد تومانی و دستگیری وی در هنگام خروج از کشور گفت:‌ این که پرونده ای در شهرری در رابطه با یکی از بانک ها تشکیل شده و افرادی نیز تحت تعقیب قرار دارند صحت دارد اما از میزان اختلاس اطلاعی ندارم.

 

تغییری در مورد وضعیت موسوی و کروبی ایجاد نخواهد شد

محسنی اژه ای در مورد رایزنی هایی از سوی خاتمی برای آزادی موسوی و کروبی گفت: اینکه افراد بخواهند خلاف قانون کاری را انجام دهند پذیرفته نیست. ولی در مورد این دونفر باید بگویم که کسانی که آن ظلم عظیم را کرده و نا امنی در کشور راه انداختند نمی شود کسی صبح از خانه اش بلند شود و بیاید و دنبال آزادی آنها باشد. البته آنها حبس نیستند و در خانه هستند و تغییری در وضعیت آنها رخ نخواهد داد.

 

اگر به سپاه ظلم شود وارد عمل می شویم

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد نشر اکاذیب علی مطهری و تکرار این حرفها توسط یک فرد دیگر بر علیه سپاه گفت: اگر کسی بخواهد ظلمی به سپاه داشته باشد و جنبه عمومی داشته باشد وارد می شویم. ولی در مورد اول هنوز سپاه بر علیه علی مطهری شکایت نکرده است.

 

از پرونده جواد لاریجانی اطلاع جدیدی ندارم

محسنی اژه‌ ای همچنین در پاسخ سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره سرنوشت پرونده جواد لاریجانی از او پرسید، گفت: متأسفانه من اطلاعات جدیدی از این پرونده در دست ندارم که بخواهم به شما ارائه کنم.

 

تعهد سایت الف باعث رفع فیلتر

وی در پاسخ به سوال دیگر خراسان درباره رفع فیلتر سایت الف نیز گفت: قرار نبود این سایت تا آخر دنیا فیلتر بماند، در‌برخی از موارد سایت‌ها مطالب مجرمانه خود را حذف می ‌کنند یا تعهداتی می ‌دهند که دیگر تکرار نکنند و به این ترتیب مشمول عفو می ‌شوند و سایت آنها از فیلتر خارج می‌ شود.


  
تأکید رهبر معظم انقلاب در جمع پژوهشگران و مسئولان شرکت های دانش بنیان:
اقتصاد مقاومتی راه عبور از مقطع سرنوشت ساز کنونی/ مشکلات و فشارها کوچکتر از اراده و آرمانهای ملت ایران است (1391/05/08 - 20:34)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از محققان، پژوهشگران، متخصصان و نوآوران در عرصه علم و فناوری، و مسئولان شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری، علم را سرمایه ای جوشان و تمام نشدنی برای کشور دانستند و با اشاره به نقش اقتصادِ مبتنی بر دانش و علم در ارتقای هویت ملی، قدرت سیاسی و استقلال کشور تأکید کردند: ایران، امروز در یک مقطع ماندگار تاریخی و حساس قرار دارد که شناخت صحیح مسئولیت ها و ایفای آنها، قطعاً ملت ایران را به افق های نوید بخش و آرمان های مورد نظر خواهد رساند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: کشور در حال پیشرفت است و هیچ بن بست و مشکل برطرف نشدنی در حرکت رو به جلو ملت ایران وجود ندارد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی فشارهای سیاسی،‌اقتصادی و تبلیغاتی در مسیر حرکت کشور به سمت آرمانها و اهداف والا خاطرنشان، کردند: ملت ایران مصمم است که با همت و اراده، خود را به نقطه مورد نظر برساند.
ایشان تأکید کردند: ملت ایران در وسط میدان است و مشکلات و فشارها، کوچکتر از تصمیم، اراده و آرمانهای این ملت است.
رهبر انقلاب اسلامی عرصه کنونی را میدانی شوق آفرین و در عین حال همراه با زحمت دانستند و افزودند: عرصه امروز ایران اسلامی همچون میدان مسابقات ورزشی است که با وجود خستگی و دلهره اما حضور در آن میدان شوق آفرین است و ورزشکاران با انگیزه و شوق فراوان پا به عرصه آن می گذارند.
حضرت آیت الله خامنه ای یکی از راههای عبور از مقطع حساس و سرنوشت ساز کنونی را، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی خواندند و تأکید کردند: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک واقعیتی است که می بایست محقق شود.
ایشان افزودند: یکی از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی، شرکتهای دانش بنیان است که می توانند اقتصاد مقاومتی را پایدارتر کنند.
رهبر انقلاب اسلامی رشد اقتصادی حقیقی را در گرو تولید ثروت از طریق دانش و علم دانستند و خاطرنشان کردند: اگر شرکتهای دانش بنیان جدی گرفته شوند و از توسعه کمی و کیفی آنها حمایت شود، بواسطه ثروت آفرینی از طریق علم، اقتصاد کشور به شکوفایی حقیقی خواهد رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای تولید ثروت از طریق منابع تمام شدنی همچون نفت را خود فریبی خواندند و افزودند: خام فروشی دامی است که میراث سال های متمادی قبل از انقلاب است و متأسفانه کشور گرفتار آن شده است و باید تلاش شود که ملت ایران از این تله نجات پیدا کند.
ایشان رسیدن به باور و موقعیت بستن اختیاری درِ چاههای نفت و توقف خام فروشی مواد خام و معدنی را بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند: رسیدن به این شرایط، با تکیه بر علم و از طریق شرکتهای دانش بنیان امکان پذیر است.
رهبر انقلاب اسلامی اقدامات انجام گرفته در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان را دلگرم کننده خواندند و افزودند: برخی نقاط ضعف و مشکلات نیز وجود دارد که باید شناسایی و سریعاً برطرف شوند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مطالب ارائه شده از جانب محققان و نوآوران ، سیستم های سنتی و قدیمی اعتبار سنجی از طرف بانکها و مؤسسات پولی، و نبود بیمه های خاص بمنظور حمایت از خطر پذیری شرکت های دانش بنیان را از جمله ضعف ها برشمردند و خاطرنشان کردند: دستگاههای دولتی باید با رصد اختراعات و شناسایی نخبگان فکری و حمایت از آنها، زمینه ایجاد شرکتهای دانش بنیان جدید را بوجود آورند.
ایشان با اشاره به سرمایه گذاری برخی کشورهای خارجی برای شناسایی و جذب استعدادهای داخلی، لزوم جلوگیری از این پدیده را از طریق منطقی و ایجاد مشوق ها و حمایت های لازم خاطرنشان کردند و افزودند: یکی از مسائلی که در زمینه شرکتهای دانش بنیان وجود دارد، اجرایی نشدن قانون حمایت از این شرکتها است که آیین نامه اجرایی آن باید هرچه زودتر ابلاغ شود.
تشکیل بانک اطلاعات برای شناسایی توانایی های علمی کشور و همچنین کاستی ها، گسترش عرصه فعالیت شرکتهای دانش بنیان، و تقویت بخش خصوصی در شرکتهای دانش بنیان از نکات دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی به آنها اشاره کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای پایه گذاری اقتصاد کشور بر تولید ثروت از طریق شرکتهای دانش بنیان را زمینه ساز رسیدن به قدرت واقعی اقتصادی و همچنین تقویت روحیه خودباوری، خوداتکایی و هویت ملی و در نهایت قدرت سیاسی دانستند و خاطرنشان کردند: باید با ایجاد زمینه های لازم و هموار کردن مسیر، نخبگان و زبدگان و اهل علم و صاحبان سرمایه را به تشکیل شرکتهای دانش بنیان تشویق کرد.
ایشان افزودند: باید افق بالاتر از تشکیل 20 هزار شرکت دانش بنیان که در برنامه پنجم پیش بینی شده است،‌ مد نظر قرار گیرد .
درابتدای این دیدار 10 نفر از محققان، متخصصان و نوآوران عرصه علم و فناوری و مسئولان و فعالان شرکت های دانش بنیان به بیان دیدگاههای خود درخصوص شرکتهای دانش بنیان، حوزه علم و فناوری ، و برخی مسائل مربوط به آنها پرداختند.
1- دکتر قهاری مدیر عامل شرکت همانند ساز بافت کیش:
- بومی سازی دانش تولید بیوایمپلنت‌ها در کشور، شکستن انحصار چند شرکت امریکایی در این دانش و نقش این دانش جدید در درمان بیماریها و جلوگیری از قطع عضو هزاران نفر.
- تاکنون بیش از ده کشور درخواست انتقال دانش فنی این علم را از ایران داشته اند.
- لزوم حمایت بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کار، رفاه و تعاون از شرکت های دانش بنیان
2- مهندس فرحی رئیس ستاد توسعه فناوری هوا – فضا:
- ایجاد هماهنگی، استقرار الگوی همکاری داخلی و خارجی، بسترسازی برای تجاری سازی، توسعه فعالیتهای هوا و فضا و بومی سازی آن، چهار محور فعالیتهای ستاد توسعه فناوری هوا – فضا.
- فعال بودن حدود 200 شرکت خصوصی در بخش فناوری هوا – فضا .
- ضرورت تسریع در تصویب سند جامع هوا – فضا و هماهنگی میان بخش‌های مختلف.
3- مهندس محمدرضا محمد – دبیر اتحادیه صادر کنندگان تجهیزات پزشکی:
- بومی سازی تجهیزات پیشرفته پزشکی و صادرات آن به کشورهای منطقه و حتی برخی کشورهای اروپایی.
- حمایت عملی از تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی و ارتقای جایگاه آنان.
- اهمیت برطرف شدن بروکراسی موجود در این بخش و حمایت جدی از بخش خصوصی.
- توقف تخصیص ارز مرجع به واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند.
4- دکتر رضایی زاده – مدیرعامل شرکت سیمرغ حکمت ایرانیان – متخصص طب سنتی:
- بیش از 130 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه طب سنتی با همکاری دانشگاهها در دستور کار است.
- تولید داروی ایرانی طبیعی برای درمان سرطان، بیماری ام اس و کبد چرب.
- اهمیت تأسیس یک مرکز ملی برای تبدیل طب تجربی گیاهی به یک دانش تجاری و استفاده از تجربه افراد پیشکسوت در بخش طب گیاهان سنتی
5- خانم مهندس علوی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت فرادشت کروچ:
- خودکفایی در تولید ریز غده و نقش آن در بهبود کیفیت محصولات کشاورزی بویژه سیب زمینی
- ضرورت توجه بیشتر وزارت جهاد کشاورزی به شرکتهای فعال بخش خصوصی در تولید ریز غده ها
6- دکتر چگینی رئیس مؤسسه اقیانوس شناسی:
- ناشناخته بودن اهمیت مطالعه و سرمایه گذاری در بخش دریا به منظور بهره برداری از فوائد علمی و فناوری آن.
- سرمایه گذاری در طرحهای مربوط به شناورهای تحقیقاتی اقیانوس پیما و آغاز ساخت اولین شناور زیرسطحی تحقیقاتی داخلی.
- ضرورت توجه بیشتر به طرح پایش مطالعات دریایی
- اهمیت تعیین اولویت نیازمندیهای علمی کشور و حرکت پارکها در این جهت.
- لزوم اصلاح ضوابط رتبه بندی شرکتهای دانش بنیان
7-مهندس ذکایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پلیمر شریف:
- تولید بیش از چهار هزار ترکیبات پیشرفته پلیمری بویژه در حوزه نانو.
- تسریع در اجرای قانون شرکتهای دانش بنیان.
-ایجاد مرکز مشاوره ویژه علمی و حقوقی برای شرکتهای دانش بنیان.
- پرهیز از تغییرات ناگهانی قوانین و مدیران در بخش صنعت
- ضرورت ایجاد بیمه های قوی برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان
8- دکتر شکریه دبیر کانون کامپوزیت ها:
- توسعه صنعت تولید مواد کامپوزیت در کشور درسالهای اخیر
-لزوم ایجاد و توسعه مراکز کسب و کار برای ایده پردازی و بازاریابی و بازارسازی در شرکتهای دانش بنیان
- توجه به ایجاد و توسعه آزمایشگاههای ملی برای ارائه تأییدهای فنی به شرکتهای دانش بنیان.
-اهمیت تأسیس پژوهشگاه ملی توسعه علوم و فناوری کامپوزیت
9- مهندس صابری از پارک فناوری پردیس:
- نقش ویژه 30 پارک علم و فناوری کشور به عنوان حلقه های واسط مراکز عملی و تجاری سازی دانش.
-متناسب نبودن بودجه پارکهای علم و فناوری با رشد علمی شتابان در کشور
- ضرورت تعیین چارچوب تضمین خرید محصولات با کیفیت دانش بنیان
10- دکتر شفیعی مجری طرح کلان تولید داروهای وارداتی:
- تولید هفت داروی نوترکیب برای درمان سرطان و تالاسمی و عرضه آن به بازار
- تسهیل واگذاری اعتبارات به محققان جوان
- حمایت جدی تر از داروهای تولید داخلی و جلوگیری از واردات داروهای خارجی مشابه
در این دیدار همچنین دکتر سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این معاونت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به منابع تجدید ناپذیر، به تمرکز بر به نتیجه رساندن پژوهش ها، ارائه فناوری به جامعه، تجاری سازی و افزایش سطح رفاه عمومی، به عنوان راهبردهای علمی و فناوری علمی و فناوری کشور در دهه چهارم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان به تصویب نهایی رسیده و اولین جلسه شورای ملی نوآوری و شکوفایی نیز به تازگی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت های مالی، ‌ایجاد تسهیلات کسب و کار، فراهم آوردن بازار داخلی و منطقه ای و تدارک تسهیلات غیرپولی اعم از بیمه و مالیات در حمایت از شرکت های دانش بنیان می داند،‌ افزود: تولیدات این شرکت ها صرفاً در تولید محصولات با فناوری های پیشرفته خلاصه نمی شود بلکه فعالیت شرکت ها به منظور ارتقای کیفی و رقابت پذیری بیشتر و جاری ساختن دانش و فناوری، در صنایع سطح پایین و مرتبط با زندگی روزمره مردم نیز توسعه یافته است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ساخت دو دستگاه ابر رایانه و 15 رادیو داروی مؤثر در درمان بیماری های صعب العلاج و برخی تولیدات دارویی دیگر به عنوان بخشی از فعالیت های شرکت های دانش بنیان یاد کرد و ادامه داد: تولیدات شرکت های دانش بنیان رشد روزافزونی دارد به طوری که در سال 90 به 840 میلیون دلار رسیده و پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور این عدد به چهار میلیارد دلار برسد.

  
دعای روز دهم ماه مبارک رمضان
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/05/09 شماره انتشار 18180

اَللَّهُمَّ اجعَلنِی فیِهِ مِنَ المُتَوَکّلِینَ عَلیکَ وَ اجعَلنِی فیِهِ مِنَ الفَائِزینَ لَدَیکَ وَ اجعَلنِی فیِهِ مِنَ المُقَرَّبینَ اِلیکَ بِِاِحسانِکَ یا غایَةَ الطَّالِبینَ.

خدایا مرا در این ماه از توکل کنندگان و از رستگاران نزد خود و از مقربان درگاهت قرار بده، به احسانت ای هدف جویندگان.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ